Audi saksalaisten premium-autojen ykkönen täyssähköautoissa ja polttomoottoriautoissa Suomessa
Audi oli saksalaisten premium-autojen eniten rekisteröity henkilöautomerkki täyssähköautoissa ja polttomoottoriautoissa Suomessa tammi-marraskuussa 20...
CUPRAn ensimmäinen täyssähköinen SUV-coupe saavutti korkeimman tähtiluokituksen – viisi tähteä – täyttäen Euro NCAP -kolariturvallisuustestien tiukemmat turvallisuusvaatimukset
CUPRA Tavascan osoittaa olevansa yksi Euroopan markkinoiden turvallisimmista autoista, saavuttamalla huippuarvosanat kaikissa neljässä kategoriassa: aikuismatkustajien turvallisuus (89 %), lapsimatkustajien turvallisuus (86 %), jalankulkijoiden turvallisuus (80 %) ja turvallisuusjärjestelmät (79 %)
Tavascanin tulos on jatkoa CUPRA Formentorin, CUPRA Leonin ja CUPRA Bornin menestyksille
CUPRA jatkaa korkeiden turvallisuuspisteiden saamista haastavissa Euro NCAP -kolariturvallisuustesteissä – nyt CUPRA Tavascan saavutti 5 tähden luokituksen. Täyssähköinen SUV-coupe liittyy CUPRA Formentorin, CUPRA Leonin ja CUPRA Bornin joukkoon saavuttaen korkeimman mahdollisen luokituksen, mikä osoittaa merkin päättäväisyyden tarjota mahdollisimman turvallisia autoja. Euro NCAP -kolariturvallisuutta mittaavat testit ovat tunnettuja siitä, että ne pyrkivät tekemään ajoneuvoista mahdollisimman turvallisia sekä matkustajille että jalankulkijoille. Testejä on päivitetty vuosien varrella, jotta ne sisältäisivät uusimmat menettelyt ja kattavat ajantasaisimmat saatavilla olevat teknologiat, mikä tekee CUPRA Tavascanin saavutuksesta vielä merkittävämmän.
"Turvallisuus on keskeinen pilari CUPRAn ajoneuvokehityksessä. Tarjoamme autoja, jotka eivät ainoastaan täytä asiakkaiden tarpeita, vaan myös asettavat heidän hyvinvointinsa etusijalle. CUPRA Tavascanin tulos Euro NCAP:n tiukkojen testien jälkeen korostaa kehitystiimin kovaa työtä ja merkin halukkuutta kehittää mahdollisimman turvallisia autoja", sanoi Werner Tietz, CUPRAn tutkimus- ja kehitysjohtaja.
CUPRA Tavascan integroi laajan valikoiman edistyneitä kuljettajaa avustavia- ja turvallisuusjärjestelmiä, jotka kaikki on suunniteltu varmistamaan, että matkustajat ja jalankulkijat pysyvät turvassa. Kattava valikoima järjestelmiä, kuten liikennemerkkien tunnistus, ennakoiva ja mukautuva vakionopeudensäädin, älykäs nopeuden sopeutus, kaistanvaihtoavustin, kaistanpitoavustin, poistumisvaroitus, poistumisavustin, väsymyksen tunnistus ja eSmart-kameran takanäkymä, auttavat kuljettajaa pysymään valppaana.
Muut järjestelmät, kuten Front Assist, väistöavustimella ja kääntymisavustimella, estävät tai lieventävät mahdollisia vahinkoja hätätilanteessa, valvoen muita tienkäyttäjiä, kuten autoja, jalankulkijoita ja polkupyöriä. CUPRA Tavascan on myös suunniteltu minimoimaan vaikutukset muihin tienkäyttäjiin aktiivisen konepellin* avulla. Mahdollisen törmäyksen sattuessa esim. jalankulkijan kanssa auton konepellin takaosa nousee automaattisesti. Tämä toiminto lisää etäisyyttä konepellin ja kiinteiden osien välillä, luoden enemmän tilaa hallitulle muodonmuutokselle törmäyksen sattuessa. Tarjoamalla lisäpehmustusta järjestelmä auttaa vähentämään pään vammojen vakavuutta.
Näiden järjestelmien käyttö on syy siihen, miksi CUPRA Tavascan saavutti niin korkeat pisteet jokaisella Euro NCAP:n testialueella: aikuismatkustajien turvallisuus 89 %, lapsimatkustajien turvallisuus 86 %, jalankulkijat 80 % ja turvallisuusjärjestelmät 79 %.
Euro NCAP arvioi jatkuvasti testimenettelyjään, ottaen käyttöön uusia kriteerejä varmistaakseen, että ajoneuvot pysyvät mahdollisimman turvallisina, ja CUPRA on päättänyt varmistaa, että sen autot jatkavat korkeiden pisteiden saavuttamista riippumatta testeistä. CUPRA Tavascanin 5 tähden tulos on osoitus merkin omistautumisesta.
*Aktiivinen konepelti on vakio-ominaisuus kaikissa CUPRA Tavascan -malleissa, jotka on valmistettu kesäkuusta 2024 alkaen (Q3/2024).
Lisätiedot: Riitta Karjalainen, viestintäpäällikkö, K Auto Oy | CUPRA, [email protected], 040 578 3924. Uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai Volkswagen-konsernille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua.