
K-Auto jatkaa kiihdytystään – uusia nimityksiä johtoryhmässä
Aarne Töllinen Porschen liiketoimintajohtajaksi Aarne Töllinen on nimitetty Porschen liiketoimintajohtajaksi. Hän siirtyy tehtävään K-Auton markkinoin...
Tuhannet sähköautoilijat tarttuivat tarjoukseen ja aktivoivat latausedun jo ensimmäisenä kampanjapäivänä. Meno kiihtyi entisestään viikon edetessä.
Latauksia kertyi Black Week -viikon aikana ennätykselliset yli 35 000, kun aiemmin syksyllä latauksia on ollut keskimäärin 25 000 viikossa.
“Tavoitteemme oli houkutella entistäkin suurempi joukko suomalaisia sähköautoilijoita tutustumaan K-Lataukseen ja sen erittäin kattavaan verkostoon”, perustelee tempausta K-Latauksesta vastaava Iiro Määttänen.
Määttäsen mukaan K-Lataus on ensimmäinen suomalainen latausverkosto, jolta on tullut Suomessa vastaavanlainen, yhtä voimallinen tarjouskampanja.
“K-Auto haluaa olla etujoukoissa sähköistämässä suomalaista autoilua. Tavoite vaatii aitoja käytännön tekoja, joista tämä oli vain yksi esimerkki. Haluamme tuoda latauksen lähelle arjen kauppareissuja K-ryhmän kauppaverkostossa ja madaltaa kynnystä kokeilla lataamista K-Latauksen asemalla samalla kun hoitaa esimerkiksi viikon ruokaostokset”, Määttänen sanoo.
Viime viikko oli sähkön hintakehityksen osalta yllätyksiä täynnä. Tiistaille osunut pörssisähkön hintapiikki ei vaikuttanut K-Latauksen kampanjan etenemiseen, vaan se toteutettiin suunnitellusti.
“Toki tiedostimme tilanteen, mutta kampanjan peruminen tai sen rajaaminen ei käynyt edes puheissa. Se ei olisi ollut asiakkaidemme edun mukaista”, Määttänen kertoo.
Kaikki K-Latauksen asemilta ladattava sähkö on kotimaisella tuulivoimalla tuotettua. K-Autolle on erityisen tärkeää, että latausverkostossa autonsa lataava voi liikkua päästöttömästi.
“Siten jokainen sähköautoilija voi omalla päätöksellään laskea oman autoilunsa CO2-päästöt jopa nollaan”, hän muistuttaa.