Siirry pääsisältöön

Ostoskori

Ostoskorisi ammottaa tyhjyyttään.

Löydät täytettä yli 3000 auton verran autohaustamme.

Volkswagenin ainutlaatuinen 7-paikkainen tila-auto Multivan nyt myös ladattavan hybridin ja nelivedon yhdistelmänä

  • Multivanin uusi ladattava hybridi nelivetojärjestelmällä on ensimmäinen koko Volkswagen-konsernissa

  • Volkswagen Multivan eHybrid 4MOTION on markkinoiden vaikuttavin 7-paikkainen tila-auto, joka yhdistää ladattavan hybridin ja nelivedon

  • Volkswagen Multivanin ladattavassa hybridissä on jopa 90 kilometrin (WLTP) sähköinen toimintamatka

Volkswagen Hyötyautot sähköistää myös Multivanin uudella, edistyksellisellä ladattavalla hybriditeknologialla ja nelivedolla. Tämä erittäin taloudellinen voimansiirtojärjestelmä yhdistää täysin sähköisen ajon pitkiin toimintamatkoihin ja maksimaaliseen vetokykyyn.

Volkswagen Multivan eHybrid 4MOTION

Volkswagen Multivan on Volkswagen Hyötyautojen 7-paikkaisten tila-autojen lippulaiva. Multivanin ladattavan hybridin voimansiirto tuottaa tehoa 180 kW (245 hv). Hybridijärjestelmä koostuu uudesta huipputeknisestä nelisylinterisestä moottorista, sähkömoottorista etuakselilla ja toisesta sähkömoottorista taka-akselilla. Kaksi sähkömoottoria saavat virtansa uudesta litiumioniakusta, jonka energiasisältö on 19,7 kWh – tarjoten jopa 95 kilometrin sähköisen toimintamatkan (WLTP). Myös Multivan eHybridiä on nyt mahdollista ladata jopa 11 kW:n teholla esim. kotilatauksessa. Ensimmäistä kertaa energiaa voidaan ladata jopa 40 kW:n teholla DC-pikalatausasemilla tien päällä

Toisen sukupolven ladattavan hybridin voimansiirto muuttaa kulttimaineessa olevan Multivan-tila-auton pääasiassa sähköiseksi autoksi jokapäiväisessä ajossa. Pitkillä matkoilla erittäin taloudellinen voimansiirto tekee vaikutuksen pitkällä yhdistetyllä toimintamatkallaan. Volkswagen Hyötyautojen innovatiivisten teknisten kehitysten tunnusomainen esimerkki on täysin uusi taka-akseli, jota käyttää pelkästään sähkömoottori. Volkswagen Hyötyautot on tietoisesti valinnut ladattavan hybridin ja nelivetojärjestelmän yhdistelmän tarjotakseen 7-paikkaiselle tila-autolleen täydellisen suorituskyvyn myös hankalissa ajo-olosuhteissa sekä erittäin hyvän vetokyvyn.

Uudessa Multivan eHybrid 4MOTION:ssa käytetään huipputeknistä 130 kW:n (177 hv) turboahdettua bensiinimoottoria (1.5 TSI evo2). Taloudellinen ja tehokas bensiinimoottori on yhdistetty etuakselilla olevaan 85 kW (115 hv) sähkömoottoriin. DSG-vaihteiston versio, DQ400e evo, on suunniteltu ja kehitetty erityisesti ladattavien hybridimallien vaihteistoksi. Lisäksi voimansiirtoon kuuluu toinen sähkömoottori taka-akselilla. Tämä sähkömoottori tuottaa 100 kW (136 hv) tehon. Teknisesti ottaen sekä etu- että taka-akselin sähkömoottorit ovat kestomagneettisia tahtimoottoreita. Yhdessä 1.5 TSI evo2 -moottori ja sähkömoottorit kehittävät järjestelmän vääntömomentin 350 Nm, ja maksimaalinen teho on saatavilla lähes välittömästi liikkeelle lähdöstä.

Ainutlaatuinen ladattava hybridi nelivedolla

Multivanin uusi ladattava hybridi nelivetojärjestelmällä on ensimmäinen koko Volkswagen-konsernissa, sillä se yhdistää MQB:n uusimman eHybrid-järjestelmän ensimmäistä kertaa sähköisesti toimivaan taka-akseliin. Multivan eHybrid 4MOTION -versiossa autot käynnistyvät aina sähköllä, kunhan ulkolämpötila ei laske alle -28 asteen. Nopeuteen 65 km/h asti taka-akselin sähkömoottori on aina aktivoitu tarjoamaan nelivedon "käynnistysapua". Taka-akselin sähkömoottori on käytettävissä myös silloin, kun akku on tyhjä. Hybridiohjaus voi automaattisesti irrottaa taka-akselin sähkömoottorin taka-akselin voimansiirrosta tehokkuuden lisäämiseksi normaaleissa vetotilanteissa.

4MOTION-järjestelmän voimanjakoa säätelee elektroninen ajonvakautusjärjestelmä (ESC) ja se on muuttuva – riippuen ajotilanteesta tai vetopidosta akseleilla. Tämä tarkoittaa, että jopa 100 prosenttia vetovoimasta voidaan ohjata etu- tai taka-akselille. Jos kuljettaja vaihtaa D-tilasta urheilutilaan S, jatkuva neliveto aktivoituu – esimerkiksi ajettaessa lumella tai epätasaisessa maastossa. Ajo-ominaisuuksiin ja vetopitoon vaikuttavat positiivisesti myös matala painopiste ja tasapainoinen painonjakauma. Uuden Multivan eHybrid 4MOTION -mallia voidaan ajaa täysin sähköisesti aina 130 km/h nopeuteen asti. Hybriditilassa huippunopeus on 200 km/h.

Volkswagen Multivan eHybrid 4MOTION tarjoaa myös sähköisen seisontailmastoinnin. Tätä voidaan käyttää Volkswagenin tila-auton jäähdyttämiseen, tuulettamiseen ja lämmittämiseen. Ilmastointijärjestelmä saa energiansa joko korkeajänniteakusta tai verkkovirrasta latauksen aikana, jotta auton sisälämpötila olisi miellyttävä ennen matkan alkua. Seisontailmastointi voidaan aktivoida Infotainment-järjestelmästä tai älypuhelinsovelluksella.

Multivan eHybrid (normaali akseliväli) hinnat alkavat 65 965,69 eurosta ja pitkän akselivälin 68 199,12 eurosta.

Multivan eHybrid 4MOTION hinnasto ja lisävarustehinnasto: Volkswagen Multivan eHybrid 4MOTION hinnasto ja lisävarustehinnasto

Lisätiedot: Riitta Karjalainen, viestintäpäällikkö, K Auto Oy | Volkswagen Hyötyautot, [email protected], 040 578 3924. Uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai Volkswagen-konsernille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua
EdellinenVolkswagenin ikoninen retkeilyauto nyt ladattavana hybridinä ja nelivetona – California eHybrid 4MOTION
SeuraavaSuomen suurimpiin latausoperaattoreihin kuuluva K-Lataus ja yritysautoilujätti Drivalia merkittävään yhteistyöhön

Aiheeseen liittyvää

DB2021AU00577 medium
25.4.2025 | Uutiset ja ajankohtaista

Volkswagen jatkaa 75-vuotisjuhlintaa Suomessa – ID.4-mallisto laajenee uusilla edullisemmilla Comfort-versioilla

Volkswagenin SUV-malliston suursuosikki ID.4 sai uuden varusteluversion: ID.4 Pro Comfort ja ID.4 Pro 4MOTION Comfort Takavetoinen ID.4 Pro Comfort hi...

309163 6000x4500
23.4.2025 | Uutiset ja ajankohtaista

911-mallin moderni toteutus historiaa kunnioittaen – ainutlaatuinen vapauden ja elämänilon tunne – Porsche 911 Spirit 70

1970-luvun ja 1980-luvun alun hengessä Eksklusiivinen värikonsepti: syvä vihreä väri Olive Neo modernilla vivahteella Ikonisen Pasha-kuvion uudelleent...

p GT3-MT RG25 0044 2
17.4.2025 | Uutiset ja ajankohtaista

Uusi Porsche 911 GT3 hallitsee Nordschleifen rataa – aika 6:56.294 minuuttia

Nopein manuaalivaihteinen tuotantoauto Nürburgringillä Edellinen kierrosennätys rikottiin yli 9,5 sekunnilla Uusi 911 GT3 manuaalivaihteistolla on noi...