Siirry pääsisältöön
Osta auto helposti verkossa

Osta auto parilla klikkauksella verkosta - palauta 14 päivässä, jos mieli muuttuu

icon-chevron-rightLöydä sopiva auto

Ostoskori

icon-basket

Ostoskorisi ammottaa tyhjyyttään.

Löydät täytettä yli 3000 auton verran autohaustamme.

Zuffenhausenin nopein sähköauto

Porschen kehitys- ja testikuljettaja Lars Kern on päihittänyt itsensä Nürburgringillä: ajaessaan Nordschleifella esisarjan Taycanilla hän kirjasi kierrosajan 7:07,55 minuuttia. Tämä virallinen kierrosaika on huimat 26 sekuntia nopeampi kuin minkä hän ajoi viimeisellä ennätysajollaan Performance-paketilla varustetulla Taycan Turbo S Sport sedanilla elokuussa 2022.

”Kaksikymmentäkuusi sekuntia on puoli ikuisuutta moottoriurheilussa. Larsin kierrosaika 7:07,55 minuuttia Nordschleifella on sensaatiomainen ja asettaa Taycanin samaan sarjaan sähköisten hyperautojen kanssa”, sanoo tuotelinjan johtaja Kevin Giek. "Ja se vaikuttava asia on, että Lars ajoi useat kierrokset lähes täsmälleen samaan tahtiin."

"Puskin niin lujaa kuin pystyin, mutta se oli oikeastaan kaikki mitä pystyin tekemään", Kern sanoo. Nürburgring-Nordschleife oli yksinoikeudella kokeneen kilpailijan käytössä nopeiden kierrosten päivänä. Turvallisuussyistä testiauto varustettiin laissa määrätyllä turvakaarilla sekä kilpaistuimilla. Verrattuna vuoden 2022 ennätykseen Taycan Turbo S:llä ajat olivat huomattavasti parempia: esisarjan auto oli reilut 25 km/h nopeampi, kun ajettu matka ja nopeus mitattiin radalla Schwedenkreuzin kohdalla.

Havainnollistaaksemme eroa tarkemmin: siihen mennessä kun Kern ylitti maalilinjan lähellä katsomoa 13 (T13) tällä kertaa, hän olisi juuri ohittanut Nordschleifen sisäänkäynnin ja saapumassa Antoniusbuche-osaan aikaisemman ennätysajonsa aikana Taycan Turbo S:llä vuonna 2022. Etäisyys esisarjan Taycanin ja nykyisen Turbo S:n välillä on yli 1,3 kilometriä – luku, joka havainnollistaa 20,8 km:n radalla saavutettua suorituskykyparannusta tällä Saksan Eifelin alueella sijaitsevalla radalla. Koko kierroksen onboard-video julkaistaan maaliskuun puolivälissä.

Lisätietoja sekä video- ja kuvamateriaalia on saatavissa Porschen uutishuoneesta: https://newsroom.porsche.com/en.html

Lisätiedot: Riitta Karjalainen, viestintäpäällikkö, K Auto Oy | Porsche, [email protected], 040 578 3924.  
icon-chevron-left EdellinenPorsche uudistaa Zuffenhausenin tehdasta tulevaisuutta varten
Seuraavaicon-chevron-rightUusi täyssähköinen Porsche Macan – suorituskykyä ja taloudellisuutta

Aiheeseen liittyvää

877e4eabc75f0269 org
17.10.2024 | Uutiset ja ajankohtaista

Porsche juhlii 911 GT3 -mallia – 25 vuotta suorituskykyä ja intohimoa

Urheiluautohistorian virstanpylväs, jossa sydän on aina lähellä kilparataa Sarjamallit kilpateknologialla Sopii jokapäiväiseen käyttöön ja täydellinen...

MA102871-2b
17.10.2024 | Uutiset ja ajankohtaista

Uuden Porsche 99X Electricin maailmanensi-ilta – ABB FIA Formula World Championship

TAG Heuer Porsche Formula E Team esittelee uuden täyssähköisen kilpa-autonsa, Porsche 99X Electricin GEN3 Evo -sukupolven, 24. lokakuuta klo 14.00 alk...

a002ce03b389ee07 org
15.10.2024 | Uutiset ja ajankohtaista

Uuden 911-sukupolven ensimmäinen GT-malli – maailmanensi-ilta 18. lokakuuta

Uusi malli julkaistaan ​​kahtena eri versiona Edeltäjäänsä riemastuttavampi, yksilöllisempi ja innovatiivisempi Ammattikuljettajat Walter Röhrl ja Jör...